Učení trochu jinak
Ve čtvrtek 30. ledna na naší škole proběhla projektová výuka daltonského typu. Jak se tedy děti v tento den učily a co je podstatou Daltonské výuky?
Daltonský učební plán je metodický způsob výuky, jehož hlavními principy jsou volnost, svoboda, spolupráce a samostatnost. Během této výuky si žáci mohli volně vybrat, které úkoly splní, v jakém pořadí je budou plnit a také z jakých předmětů.
Úkolem každého učitele bylo zpracovat několik testů ze svého oboru a žáci si následně sami vybírali, které z nich splní. Byly vytvořeny úkoly nejrůznějšího charakteru, například práce s textem a následnými kontrolními otázkami, práce s jazykovědnými slovníky, vyhledávání informací ve vzdělávacích kartách a mnoho dalších. Za každý správně vyřešený test mohli žáci získat pět bodů. Úkolem každého bylo nasbírat minimální počet bodů, přičemž pro první stupeň byla stanovena minimální hranice třiceti a pro druhý stupeň padesáti bodů. Celou výuku si žáci řídili sami a motivací pro všechny bylo ocenění třech nejlepší řešitelů z každého ročníku. Na ty nejúspěšnější se můžete podívat v tabulce.
3. ROČNÍK |
|||
1. | Lukáš Warchil | 3. B | 55b. |
2. | Jiří Dohnal | 3. A | 52b. |
3. | Jakub Málek | 3. A | 44b. |
4. ROČNÍK |
|||
1. | Adam Konečný | 4. A | 70b. |
2. | Tomáš Vaněk | 4. A | 65b. |
3. | Jan Kadlček | 4. B | 60b. |
5. ROČNÍK |
|||
1. | Kristýna Míšková | 5. B | 90b. |
2. | Ella Poláková | 5. A | 85b. |
3. | Zuzana Machálková | 5. B | 80b. |
6. ROČNÍK |
|||
1. | Benedikta Kočí | 6. B | 80b. |
2. | Sergej Fedinets | 6. A | 60b. |
2. | Veronika Mátlová | 6. B | 60b. |
7. ROČNÍK |
|||
1. | Markéta Hrdinová | 7. B | 105b. |
2. | Agáta Dufková | 7. A | 85b. |
3. | Magdalena Hanusová | 7. A | 80b. |
8. ROČNÍK |
|||
1. | Matěj Komárek | 8. B | 110b. |
2. | Eliška Buršová | 8. A | 70b. |
3. | Adéla Teplá | 8. A | 60b. |
9. ROČNÍK |
|||
1. | Tereza Kadlčková | 9. B | 115b. |
2. | Tereza Nemravová | 9. A | 110b. |
3. | Lucie Cíchová | 9. A | 65b. |
3. | David Michálek | 9. A | 65b. |
3. | Adéla Blešová | 9. B | 65b. |
Napsala Mgr. Eliška Angerová